zaterdag 20 juni 2026

Gefeliciteerd Bruidspaar

Hallo allemaal,

Wat zijn ze toch leuk en schattig, de Takkie (Siepie) stempels van de HEMA. Ik heb er lang naar moeten zoeken, eer dat ik ze in huis had, want toen ze net uitkwamen waren ze hier in de omtrek en online al snel uitverkocht. Voor de bruiloft van mijn neef en zijn vriendin, wilde ik een kaart voor ze maken met Takkie erop. Ze hadden namelijk een tijdje geleden een puppie gekocht en vond het wel leuk om dan Takkie erop te verwerken. Net in de week voor de bruiloft scoorde ik de set met Takkie en Siepie. De dag voor de bruiloft heb ik dus nog de kaart gemaakt. We waren voor de hele dag uitgenodigd. Met de bruiloft had hun hondje de ringen ook om z'n halsband in een mooi klein doosje zitten, om te geven aan het bruidspaar (z'n baasjes). Was wel grappig om te zien. Het bruidspaar zag er erg prachtig uit en het was een mooie en gezellige dag geweest.


Bij deze kaart heb ik de volgende materialen gebruikt:

Studio Light Cutting Dies Nested Slimline Essentials CCL-ES-CD876 (Creative Craftlab).
Joy!crafts 6002/0491 Cutting Stencil Merry's Numbers.
Joy!crafts 6410/0021 Clear Stamps - Gefeliciteerd.
Joy!crafts 6410/0410 Clear Stamps - Banners (Bruidspaar).
Martha Stewart Pons Pop-Up Butterflies.
Craft Sensations Designpad - Happy.
Die-Namics Fishtail Flags STAX.
Takkie stempels (HEMA).
Mal met hartjes (Ali).
Strass steentjes.


Met deze kaart wil ik meedoen met de Challenges van:

Mirtillamente Challenges (Anything Goes).
Crealadies (Alles is liefde).
Hobby Vision (Alles mag).
As You Like It Challenge (The most common color I reach for has to be pink. This time with black added).
Allsorts Challenge (Anything Goes).
4-Season Challenge Blog (Stempelen zonder in te kleuren).
Classic Design Challenge (Anything Goes).

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn kaart vinden!!! Verder wens ik jullie een fijn weekend toe. Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

Lieve groetjes, Astrid.

vrijdag 12 juni 2026

Strawberries

Hallo allemaal,

De 10e is weer de nieuwe Challenge van start gegaan bij Kleuren met potloden. Di's digi Stamps is één van de sponsors deze maand en ik heb daar de schattige digi Berry Picking Day Mouse voor gebruikt. Voor de basis van de kaart, heb ik de mallen van Spellbinders Grand Nestabillities Grand Scallop Squares en Spellbinders Grand Nestabillities Grand Squares gepakt. Het design papier heb ik uit de Craft Sensations Designpad - Mix & Match - Vintage Holidays en de Craft Sensations Designpad - Beachy Copllection. De afbeelding en het rode design papier wat er achter zit, heb ik met de mal van Crealies Crea-Nest-Lies XXL CLNestXXL22 Vierkant met stiksteeklijntjes en Crealies Crea-Nest-Lies XXL CLNestXXL34 Vierkant met dubbele stiksteeklijn gestanst. Het papier heeft al van die mooie aardbeien erin zitten, deze heb ik er ook nog zes los geknipt met een wit randje eromheen en in de twee hoeken van de afbeelding verwerkt. Als laatste nog wat rode plakparels erop geplakt. Verder heeft de kaart niet veel nodig. Ik heb er ook geen tekst op gedaan, omdat je het dan voor verschillende doeleinden kan gebruiken.


Bij deze kaart heb ik de volgende materialen gebruikt:

Crealies Crea-Nest-Lies XXL CLNestXXL22 Vierkant met stiksteeklijntjes.
Crealies Crea-Nest-Lies XXL CLNestXXL34 Vierkant met dubbele stiksteeklijn.
Craft Sensations Designpad - Mix & Match - Vintage Holidays.
Craft Sensations Designpad - Beachy Copllection.
Spellbinders Grand Nestabillities Grand Scallop Squares.
Spellbinders Grand Nestabillities Grand Squares.
Joy!crafts 6002/0290 Cutting stencil Kaartenstandaard.
Distress Ink Walnut Stain.
Plakparels.


Ik heb deze digi ingekleurd met Faber Castell Polychromos en Derwent Coloursoft potloden:

Binnenkant oren, onderkant pootjes, staart, snuitje en tongetje: 132 - 189.
Blouses, deel jurk en pitjes in de aardbeien: 105 - 107 185.
Blaadjes, jurk en ogen: 168 - 174.
Muis: 232 - 233 - 235 - 185.
Mandje: C560 - 283 - 177.
Bloementjes: 130.
Aardbeien: 217.


Met deze kaart wil ik meedoen met de Challenges van:

Classic Design Challenge (Anything Goes).
Creative Knockouts (Die Cuts).
Star Stampz Challenge Blog (Anything Goes).
Mirtillamente Challenges (Anything Goes).
Inspiration Station Challenge (Inspiration Photo #86).


Van de week was de avondvierdaagse bij onze kleinkinderen in Papendrecht geweest. 's Maandags begon al met flinke regenbuien, harde wind en onweer. Dinsdag en woensdag was het gelukkig droog, maar gisteren was het de hele tijd weer regen. Ik vind dat altijd zo sneu en zielig als ze zo in de regen lopen en zeker op zo'n laatste dag, dan moet eigenlijk het zonnetje schijnen met de medaille uitreiking. 
Natuurlijk heb ik een kleinigheidje voor ze gemaakt, met een mooi bijpassend lint en iets lekkers. De twee allerkleinste (van 1 en 2 jaar) hebben niet zelf meegelopen, maar in de buggy's gezeten. Maar die verdienen natuurlijk ook iets lekkers. Ik denk dat het toch alleen maar om het snoep gaat en niet wat Oma heeft gemaakt. Hihi.


Bij deze creatie heb ik de volgende materialen gebruikt:

Crealies Crea-Nest-Lies XXL CLNestXXL80 Cirkels met kleine cirkels.
Joy!crafts 6002/0186 Cutting Stencil Ribbons & Bows (Rozet).
Verschillende kleuren lint.
Plaatje van Internet.
Spellbinders Circle.


Ik ben benieuwd wat jullie van mijn creaties vinden!!! Verder wens ik jullie een weekend toe. Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

Lieve groetjes, Astrid.

vrijdag 5 juni 2026

Kerstkaarten

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie een kerstkaart laten zien. Ik mocht bij C.R.A.F.T. Challenge Gast Designer zijn en het thema is: Christmas. Kwam goed uit, want ik had nog een kerstkaart in de wacht staan, die ik vorig jaar al gemaakt had, maar nog niet had geplaatst. Gelijk 3 dezelfde gemaakt, want ik heb 3 boekjes van Déco Time DIY Card Making Greeting Cards with Glitter Art.#2577787 en dan hoef je niet weer iets anders te verzinnen voor een kaart. Vind dat ook wel eens handig/makkelijk. De mooie mal is van Scrap And Me - Cutting Dies - Card Background Squares - SAME-INS021. Ook nog de Crealies Crea-Nest-Lies XXL CLNestXXL22 Vierkant met stiksteeklijntjes en Crealies Crea-Nest-Lies XXL CLNestXXL34 Vierkant met dubbele stiksteeklijn bij gebruikt. Als laatste nog tule met sterren erop gebruikt en deze vastgemaakt met een goudkleurige splitpen.

Hebben jullie er ook last van, dat je een blogpost wilt gaan maken en dat je er gewoon niet in komt. Had het gisteren al willen plaatsen, maar kwam er gewoon niet in en alles doet zo traag met wat je in de leeslijst aanklikt, eer dat het erop komt. Kon gisteren ook eerst niet reageren, maar nadien gelukkig weer wel. Ik ben benieuwd wanneer jullie mijn kerstkaart in jullie leeslijst krijgen te zien, want dat gaat ook nog steeds niet helemaal goed. Ik zie soms van jullie dingen voorbij komen, die ik nog niet heb gezien en dan is die al een paar dagen geleden bij jullie geplaatst. Hoop dat het binnenkort opgelost is.


Bij deze kerstkaarten heb ik de volgende materialen gebruikt:

Déco Time DIY Card Making Greeting Cards with Glitter Art.#2577787 (Action).
Crealies Crea-Nest-Lies XXL CLNestXXL22 Vierkant met stiksteeklijntjes.
Crealies Crea-Nest-Lies XXL CLNestXXL34 Vierkant met dubbele stiksteeklijn.
Scrap And Me - Cutting Dies - Card Background Squares - SAME-INS021.
Tule met gouden sterren erop.
Distress Ink Walnut Stain.
Splitpen (Ster).


Met deze kerstkaarten wil ik meedoen met de Challenges van:

Classic Design Challenge (Anything Goes).
Star Stampz Challegne Blog (Anything Goes).
Mirtillamente Challenges (Anything Goes).
Creative Knockouts (Dies Cuts).

Verder wens ik jullie een fijn weekend toe. Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

Lieve groetjes, Astrid.

maandag 25 mei 2026

Merry Christmas

Hallo allemaal,

Met deze warme dagen, een kerstkaart om wat af te koelen. Ik heb dit keer weer eens een sketch gebruikt, was weer eventjes geleden dat ik dat gedaan had. Het papier is uit de set van Joy!crafts 6011/0532 - Believe in the Magic. Het schattige plaatje is van het knipvel Polka Doodles - Winnie Topper Sheet 99070/005. De sketch heeft 3 embellishments en ik heb daar 3 houten sterren voor gebruikt. Verder vond ik de kaart best nog kaal, dus ik dacht, ga het model kaart anders doen, zodat er ook nog een onderkant aan zit. Ik heb toen op het bovenste gedeelte nog wat ijskristallen bij gedaan en tule (met glittersteentjes), die ik met een splitpen heb bevestigd.


Bij deze kerstkaart heb ik de volgende materialen gebruikt:

Joy!crafts 6002/0290 Cutting stencil Kaartenstandaard.
Joy!crafts 6003/0002 Brad/Splitpen.
Joy!crafts 6011/0532 Papier set - Believe in the Magic.
Knipvel Polka Doodles - Winnie Topper Sheet 99070/005.
Stickles - Star Dust (Ranger).
Mal Merry Chirstmas (Ali).
Distress Ink Walnut Stain.
Tule met glittersteentjes.
Houten sterren (Xenos).
Splitpen kerst sok.
Embellishments.


Op het onderste gedeelte van de kaart heb ik de mooie Merry Christmas mal verwerkt en een kerst sok splitpen. Als laatste heb ik met de Stickles - Star Dust (Ranger) nog wat glitters aangebracht op de sneeuwpop en op de rand van de muts.


Dit is de sketch:

Met deze kerstkaart wil ik meedoen met de Challenges van:

The Outlawz Christmas Challenge (Anything Christmas Goes).
As You Like It Challenge (Every season has something beautiful. But when it comes to cards, I still choose winter/Christmas, because I always really enjoy making winter/Christmas cards, and especially working with glitter).
Crafty Gals Corner (Anything Goes).
Classic Design Challenge (Anything Goes).
Star Stampz Challenge Blog (Anything Goes).

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn kerstkaart vinden!!! Verder wens ik jullie een fijne 2e Pinksterdag toe. Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

Lieve groetjes, Astrid.

vrijdag 15 mei 2026

Happy Birthday to You

 Hallo allemaal,


De 10e is weer de nieuwe Challenge van start gegaan bij Kleuren met potloden en één van de sponsors is Alex Syberia Designs. Ik ben aan de slag gegaan met de mooie bloemen digi Alex Syberia Designs - Plumeria Card Panel. Dit keer de digi op kraft uitgeprint. Alles eerst met wit ingekleurd en daarna met andere kleuren eroverheen, zonder reukloze terpentine dit keer. Er zaten aardig wat uurtjes kleurwerk in om het een mooi dekkend geheel te geven. Ik vind het een heel mooi effect geven zo. Voor de basis van de kaart heb ik de mooie mal van Studio Light Essentials Cutting Dies - Nested Bow CCL-ES-CD991 gebruikt. De teksten zijn van Studio Light Stamps + Cutting Dies - You Sentiments KJ-BBKJ-SCD27. Wat spetters met de Uni Posca pen Zwart en Wit eromheen gemaakt en als laatste nog wat druppels op de bladeren met de Viva Decor Gloss-Gel 000 Transparent gedaan. Verder heeft de kaart niet veel nodig. 


Bij deze kaart heb ik de volgende materialen gebruikt:

Studio Light Stamps + Cutting Dies - You Sentiments KJ-BBKJ-SCD27 (Basics By Karin Joan).
Studio Light Essentials Cutting Dies - Nested Bow CCL-ES-CD991 (Creative Craftlab).
Viva Decor Gloss-Gel 000 Transparent.
Die-Namics Fishtail Flags STAX.
Uni Posca pen Zwart 0,7mm.
Uni Posca pen Wit 0,7mm.


Ik heb deze digi ingekleurd met Faber Castell Polychromos potloden:

Alles eerst met wit ingekleurd: 101.
Bloemen 104 - 108 - 113 (geel/oranje) 129 - 123 - 125 (roze).
Bladeren(167 - 174 - 278.
Takjes: 283 - 175.


Met deze kaart wil ik meedoen met de Challenges van:

Nachteulen - Schaffen - Schönes (Ein bunter Blumenstrauß).
Allsorts Challenge (Anyting Goes).
Twisted Challenge (Anyting Goes).
We Love Stamping (Anyting Goes).
Crafty Gals Corner (Anyting Goes / Twist:Flowers for Mom).
Beautiful Blossoms.(Anyting Goes / Twist: Birthday).
Hobby Vision (Alles Mag).

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn kaart vinden!!! Verder wens ik jullie een fijn weekend toe. Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

Lieve groetjes, Astrid.

zaterdag 25 april 2026

Merry Christmas

Hallo allemaal,

Ook al is het nu mooi weer, ik heb nog even een kerstkaart om te laten zien. Ik heb er nog een aantal in mijn mappen staan, die ik nog steeds niet geplaatst heb. Voor de kaarten heb ik de prachtige mal van Studio Light Essentiels Cutting Dies - Snailmail CCL-ES-CD855 (Creative Craftlab) gebruikt. De plaatjes en achtergrondjes, heb ik uit de mooie Déco Time Luxe Paperblock Northpole Delivery art.#3217457 Batch#DS4288-894 gepakt en uit verschillende Craft Sensations Designpads. Als laatste nog wat Stickles - Star Dust (Ranger) bij het huisje en de kerstboom op gedaan, glinstert het mooi.


Bij deze kerstkaart heb ik de volgende materialen gebruikt:

Studio Light Essentiels Cutting Dies - Snailmail CCL-ES-CD855 (Creative Craftlab).
Déco Time Luxe Paperblock Northpole Delivery art.#3217457 Batch#DS4288-894.
Craft Sensations Designpad - Have Yourself A Merry Little Christmas.
Craft Sensations Designpad - Christmas in the Forest (de teksten).
Craft Sensations Designpad - I'll be Gnome for Christmas.
Craft Sensations Designpad - Joy to the World.
Joy!crafts 6002/0290 Cutting Stencil Kaartenstandaard.
Stickles - Star Dust (Ranger).
Distress Ink Walnut Stain.


Deze kerstkaarten had ik vorig jaar al gemaakt en ook 2 tegelijk gedaan. Is wel eens handig en makkelijk.


Vorige maand had ik nog een mooie prijs binnen gekregen van Girlz Creative Crafts.. Heb het gelijk op een magneetvel gedaan, net zo handig. Was deze nog vergeten te laten zien op mijn blog. Claudia langs deze weg ook nog bedankt voor de mooie mallen set. Weet iemand toevallig van welk merk deze set is, dan hoor ik het graag.


Met deze kerstkaart wil ik meedoen met de Challenges van:

Crafty Calendar Challenge (Dies/Punches).
ABC Christmas Challenge (H is for Hat).
Classic Design Challenge (Anything Goes/Optional Twist: Furry Friends).

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn kerstkaart vinden!!! Verder wens ik jullie een fijn weekend toe en een gezellige Koningsdag. Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

Lieve groetjes, Astrid.

zaterdag 11 april 2026

Have a Twinkly Sparkly Christmas

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie mijn 2e kaart laten zien, die ik samen had gemaakt toen Miranda hier een gezellig daagje was. Het is een Pop-Up kaart geworden. Ik heb er de schattige digi van Colour of Love - Frozen Ludmilla and Morbella Flower Pot Pretty op verwerkt. Deze maand is Colour of Love één van de sponsors bij Kleuren met Potloden. Het scrappapier wat ik ervoor gebruikt heb is al een wat oudere serie van Maja Design - Christmas Wonderland - Let It Snow. Voor de borders heb ik de prachtige mal van Studio Light JMA Collection - Festive Nostalgia - Cutting Dies - Border & Stars JMA-FN-CD903 gebruikt. De afbeelding heb ik gestanst met de Spellbinders Circle. Erachter heb ik een sierlijke cirkelmal van Ali gepakt. Ook die achter de tekst is van dezelfde serie sierlijke cirkel mallen. De mooie tekst is een digi van de LOTV Digi Stamp Set - Christmas Circular Sentiments en deze heb ik ook ingekleurd. Deze heb ik bevestigd op een stukje Mica. De poinsettia's zijn van de prachtige mal van Studio Light JMA Collection Poinsettias & Ice Swirl Frame - Festive Nostalgia JMA-FN-CD904. In het hart van de poinsettia's, heb ik een stukje piepschuim balletje doormidden gesneden en erin geplakt. Achter de poinsettia's heb ik de bladeren van de mal Magnolia Doohickeys - Rose Leaf verwerkt.


Bij deze winterse kerstkaart heb ik de volgende materialen gebruikt:

Studio Light JMA Collection - Festive Nostalgia - Cutting Dies - Border & Stars JMA-FN-CD903.
Studio Light JMA Collection Poinsettias & Ice Swirl Frame - Festive Nostalgia JMA-FN-CD904.
Scrappapier Maja Design - Christmas Wonderland - Let It Snow.
Magnolia Doohickeys - Rose Leaf.
Stickles - Star Dust (Ranger).
Uni Posca pen wit 0,7mm.
Distress Ink Walnut Stain.
Sierlijke cirkelmal (Ali).
Spellbinders Circle.
Embellishments.
Strass steentjes.
Mica.


Ik heb deze digi ingekleurd met Faber Castell Polychromos en Derwent Chromaflow potloden:

Alles wat donker blauw is: 140 - 247 - 1320 (Derwent Chromaflow) - 199.
Alles wat lichtblauw is en alles eromheen: 140.
Bladeren: 168 - 174 - 278 - 199.
Haar: 232 - 233 - 235 - 199.
Bloempot: 232 - 233 - 235.
Gezicht: 132 - 189 - 191.
Stukje in de bloem: 103.


Verschillende embellishments op de kaart verwerkt en nog wat stipjes met de Uni Posca pen wit 0,7mm op de afbeelding gezet.


Op de foto hieronder kun je goed zien dat ik de cirkel op een stukje Mica heb vastgemaakt. Op de foto hierboven kun je goed zien dat die erachter verdwijnt. Op de kleine tekst cirkel heb ik nog hele kleine ieniemini strass steentjes erop verwerkt.


Als laatste heb ik nog wat Stickles - Star Dust (Ranger) op de afbeelding (sneeuwgedeeltes) en de piepschuim balletjes gedaan. 


Met deze kaart wil ik meedoen met de Challenges van:

C.R.A.F.T. Challenge (Seasons/Weather/Anything Goes).
As You like It Challenge (I'm going for Fussy, because I actually find it difficult to make CAS cards, as I tend to want to add beautiful decorations to a card).
Star Stampz Challenge Blog (Anything Goes).
Allsorts Challenge (Anything Goes).
Creative Color Girlz (Girlz kaart).
Crafty Calendar Challenge (Dies/Punches).
Crafty Gals Corner (Anything Goes).

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn winterse kerstkaart vinden!!! Verder wens ik jullie een fijn weekend toe. Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

Lieve groetjes, Astrid.